مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
۰ نفر

عملیات آبرسانی‌دراز مدت آب سد سیازاخ به شهرهای بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و ۱۳۰ روستای در مسیر امروز آغاز شد.

سد سیازاخ

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به استراتژیک بودن منابع آب زیرزمینی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد آب شرب و صنعت شهرستان بیجار از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، که با اجرای این پروژه آب سالم و پایدار در اختیار شهروندان بیجار، حسن‌آباد یاسوکند و روستاهای در مسیر قرار خواهد گرفت.

آرش آریانژاد در گفت و گو با همشهری آنلاین افزود: برای اجرای ۲۳ کیلومتر فاز اول این پروژه، برای امسال مبلغ ۸۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۵۳ میلیارد آن از محل اعتبارات طرح تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای و مابقی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تخصیص داده شده است.

وی درباره اجرای فاز دوم پروژه نیز ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های مجدانه مدیران استانی بتوانیم بزودی شاهد انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برای اجرای فاز دوم پروژه نیز باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در اضافه کرد: مجموع اعتبار مورد نیاز برای به بهره‌برداری رسیدن این طرح حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که به طور قطع برای تخصیص چنین اعتباری یک همت استانی و ملی و حمایت نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی، نیاز است.

کد خبر 619268
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار استان‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha